Аттестуют ли учителя без полного высшего педагогического образования

Уже більше 15 років працюю вчителем англійської мови в І—IX класах. Маю повну вищу освіту за спеціальністю “Хімік-технологта базову вищу освіту (бакалавр) за напрямом підготовки “Педагогічна освіта” (вчитель англійської мови й зарубіжної літератури основної школи).

Підкажіть, чи можу я атестуватися на II чи І категорію?

ВІДПОВІДЬ: Так, за результатами атестації Вам можуть присвоїти кваліфікаційну категорію. Яку саме — залежить від певних умов. Про них детальніше і поговоримо.

Педпрацівників із повною вищою педагогічною чи іншою освітою, які працюють не за фахом, можуть атестувати як таких, що мають належну освіту. Вони також вправі претендувати на присвоєння кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Але лише за умови, що працювали в навчальному закладі до набрання чинності Законом про середню освіту (25.06.99 р.) і продовжують працювати (п. 4.10 Положення про атестацію).Тож якщо вчитель розпочав свою діяльність раніше, атестаційна комісія із чистим сумлінням може вважати його таким, що має належну освіту.

...

Якщо педагог відповідає вимогам, установленим у п.п. 4.4 —4.6 Положення про атестацію, атестаційна комісія може присвоїти йому кваліфікаційну категорію. Але дають такі категорії послідовно (п. 4.7 Положення про атестацію).

Себто в загальному випадку вчитель із категорією “спеціаліст” не може за результатами атестації відразу стати “спеціалістом першої категорії”, спочатку його атестують на II категорію.

Але проскочити чергову категорію й отримати більш високу інколи все ж можливо. Як визначено в п.п. 4.7,4.8 Положення про атестацію, без додержання послідовності кваліфікаційні категорії можуть присвоїти в таких трьох випадках:

  1. У міжатестаційиий період педагог підготував переможця III етапу Всеукраїнської або Міжнародної учнівської чи студентської олімпіади з базових навчальних предметів; переможця III етапу Всеукраїнського або Міжнародного спортивного змагання; переможця Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів ПТНЗ, переможця Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук.
  2. Педпрацівник став переможцем чи лауреатом конкурсу фахової майстерності, що проводять центральні органи виконавчої влади, чи має науковий ступінь, учене або почесне звання і його діяльність за профілем збігається з науковим ступенем, ученим (почесним) званням.
  3. Учитель здобув повну вищу педагогічну освіту за відповідним профілем. Тоді кваліфікаційну категорію йому присвоюють залежно від стажу роботи на педагогічній посаді: “спеціаліст II категорії” — не менше двох років; “спеціаліст І категорії” — не менше п’я ти років; “спеціаліст вищої категорії” — не менше восьми років (п. 4.8 Положення про атестацію).

Висновок: Отже, у загальному випадку вчителя атестують на відповідність займаній посаді та можуть присвоїти кваліфікаційну категорію “спеціаліст другої категорії”. Коли ж він відповідає принаймні одній зі згаданих умов, його атестують без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *