Когда оформляют приложение 1 к налоговой накладной

 (Коментар до листа головного управління Міндоходів у Чернівецькій області від 07.07.14 р. № 977/10/24-1317-01-22)

Незважаючи на те що коментований лист (далі — лист № 977) вийшов із-під пера контролерів улітку минулого року і в ньому фігурує посилання на вже не чинний документ, за тверджений наказом Міндоходів України від 14.01.14 р. № 10, він не втратив своєї актуаль ності. Адже згаданий документ змінив Порядок заповнення податкової накладної, затвердже ний наказом МФУ від 22.09.14 р. № 957 (далі Порядок № 957), який багато в чому повторює всі основні норми скасованого постулату.

У листі № 977 ідеться про ті постачання, при яких виникає необхідність оформлення додатка 1 до податкової накладної (далі ПН).

І тут запам’ятайте: при надходженні часткової оплати за товари/послуги додаток 1 до ПН не оформлюють, а заповнюють ПН із зазначенням у графі “Кількість (об’єм, обсяг)” частки оплати що надійшла, у вигляді десяткового дробу. На цезвертають увагу в листі й контролери.

...

Коли ж потрібен додаток 1? Відповідь дає п. 17 Порядку № 957: “Уразі якщо частка товару послуги не містить відокремленої вартості перелік (номенклатура) частково поставле них товарів зазначається в додатку до по датковоїнакладної (додаток 1) і в повній вартості враховується у податковій накладній та загальних податкових зобов’язаннях“.

Як відомо, ПН оформлюють на дату першої події. І виходить, якщо така подія — відван таження, іноді виникає потреба в додатку 1 Наприклад, ви відвантажуєте великогабаритний вантаж, вивозячи його частинами, причому не в один день або навіть не в один звітний період. Як у цьому випадку оформити ПН? “Потрібно оформити дві ПН: окремо на кожну частину об єкта, що вивозиться”, — скажете ви. Якщо кожна частина має окрему вартість, то без питань — дві ПН. А ось коли така вартість відсутня, дві ПН не пройдуть. Наприклад, постачається комплект офісних меблів і в його складових немає окремої вартості. Можливо, деякі читачі заперечать, мовляв, можна ж, оформлюючи ПН, у графі “Кількість (об’єм, обсяг)” записати не ціле число, а частину обладнання. У цьому випадку цей варіант також не підходить:

по-перше, як установити, яку саме частину (частку) від загальної вартості відвантажено;

по-друге, усталена практика допускає використовувати дробову кількість постачання лише при одержанні авансів. Номенклатура постачання товарів, яку заносять до графи З ПН, має відповідати фактично відвантаженій (якщо перша операція — відвантаження).

Тому, коли відвантажують частину товару (що не має своєї ціни), податкові зобов’язання нараховують на всю вартість, оформлюючи ПН. Іось тут ще потрібно подбати про додаток 1 до такої ПН.У його графі 9 потрібно зазначити кількість відвантажених частин об’єкта, а в графі 12 — кількість тих, що підлягає відвантаженню. Тобто одночасно виписують два документи.

Водночас покупець (при частковому відвантаженні), одержавши ПН, має право віднести всю суму ПДВ до податкового кредиту.

Можлива й дещо інша ситуація, на яку звернули увагу контролери в листі № 977.

Одержали часткову оплату за великогабаритний вантаж із неподільною вартістю. Потім здійснюють відвантаження. При цьому відвантажують частину об’єкта, а ту, що залишилася, відвантажують пізніше. Так ось у день першого відвантаження оформлюють ПН (на різницю між загальною вартістю об’єкта та одержаною передоплатою) і додаток 1 до неї.

Причому додаток 1, як і ПН, оформлюють в електронному вигляді, про що сказано в п. 2 Порядку № 957.

Источник: блог “БухгалтерLIVE”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *