Нужно ли платить налог на недвижимость за разрушенный дом в зоне АТО?

Чи потрібно платити податок на нерухомість за зруйнований будинок у зоні АТО?

Під час бойових дій зруйновано багатоповерховий житловий будинок, одна з квартир яка розташована в ньому належить нашому підприємству, а також житловий будинок одного з наших працівників.

Підкажіть, чи потрібно платити податок на  нерухомість за ці об’єкти?

ВІДПОВІДЬ: Власники зруйнованих житлових об’єктів припиняють платити податок на нерухомість із місяця держреєстрацїї припинення права власності. Пояснимо.

Окремих норм, як сплачувати податок на нерухомість за зруйновані об’єкти, Податковий кодекс України (далі ПКУ) не містить.

...

Однак у ньому є правило, яке допоможе відповісти на це запитання.Так, згідно з пп. 265.8.1 ПКУ при переході права власності на житло попередній власник сплачує податок на нерухомість за період із 1 січня до початку місяця, у якому він втратив право власності, а новий власник — починаючи з місяця виникнення права власності.

На нашу думку, цю норму можна застосувати й до нашої ситуації, оскільки вона також пов’язана з припиненням права власності. Тобто власник, житло якого зруйновано, має платити податок на нерухомість у звітному році за період із 1 січня до початку місяця, у якому він утратив право власності.

Право власності на нерухомість не припиняється автоматично в момент руйнування об’єкта. Власнику зруйнованого житла потрібно зареєструвати припинення свого права власності. Для цього він повинен звернутися до реєстраційної служби.

Нагадаємо: юрособи самостійно розраховують і сплачують податок за звітний рік щокварталу у вигляді авансових платежів. А фізособам суму податку визначають податкові органи й власники сплачують податок у звітному році за попередній.

Таким чином, підприємство повинно перерахувати річну суму податку на нерухомість за 2014 рік і суму квартальних авансових внесків.

Отримані величини слід відобразити в уточнюючій декларації з податку на нерухомість.

Що стосується фізосіб, то для них розрахунки здійснить податкова і до 01.07.15 р. надішле податкове повідомлення-рішення про сплату податку за 2014 р. При визначенні суми податку контролери мають урахувати, що на зруйнований об’єкт у фізособи припинилося право власності. Для того щоб бути впевненим у цьому, радимо Вам навесні 2015 р. навідатися до податкової за місцем Вашої реєстрації й провести звірку даних, передбачену пп. 265.7.3 ПКУ.

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *