Роздача рекламних листівок через рекламне агентство: що з ПДВ?

Укладено договір комісії з рекламним агентством на надання послуг, пов’язаних з рекламою. Чи нараховувати податкові зобов’язання, якщо агентство за дорученням ТзОВ (за додатковою угодою до договору) виготовить і поширить рекламну продукцію (каталоги, брошури тощо)? І це документально буде оформлено як послуга

Щодо безкоштовної роздачі рекламних носіїв, то на практиці податківці іноді намагаються підвести під об’єкт оподаткування ПДВ й операції з безкоштовної роздачі листівок, брошур як постачання товарів.

Наголосимо, що  в листі від 13.06.2006 р. №6421/6/16-1515-26 ДПАУ зазначала: “розповсюдження матеріального носія реклами, який містить у собі інформацію про діяльність підприємства та який не можна використати ні в господарській діяльності, ні по-іншому, крім застосування його як носія (джерела) інформації (наприклад, прайс-листи, рекламні проспекти, брошури, каталоги, буклети тощо), за своєю суттю не підпадає під поняття поставки товарів (робіт, послуг), а тому не є об’єктом оподаткування”.

...

З метою зниження ризику претензій податківців до оподаткування ПДВ операцій з розповсюдження листівок та брошур підприємства радимо не оприбутковувати їх як запаси, а списувати відразу на витрати в складі отриманих послуг з їх виготовлення згідно з актом наданих послуг (тобто без оформлення окремої видаткової накладної на брошури). Про це ми зауважували тут. Оскільки, судячи із умов питання, підприємство так і зробило, то ризиків щодо нарахування ПЗ з ПДВ на підставі п. 185.1 ПКУ (як безоплатне постачання товарів) не виникає.

Аби підприємство залишило право на ПК з ПДВ щодо придбаних рекламних послуг, воно має документально підтвердити, що витрати на такі послуги пов’язані із здійсненням госпдіяльності.

Крім цього зазначимо, що податківці у підкатегорії 101.14 ресурсу «ЗІР»* роз’яснювали, що якщо вартість товарів (послуг), придбаних/виготовлених для проведення маркетингових/рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) безпосередньо заявником або через інших осіб включається до вартості продажу готової продукції (товарів/послуг), які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах госпдіяльності такого платника. Тому ПЗ з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів (послуг) маркетингового/рекламного призначення, відповідно до п. 185.1 та п. 198.5 ПКУ, не нараховуються.

* Запитання (чинне до 01.01.2017 р.): “Чи підлягають оподаткуванню ПДВ операції з безоплатного розповсюдження продукції для проведення маркетингових/рекламних заходів?”. Незважаючи на те, що наразі таке роз’яснення переведене до «не чинних», суть самого роз’яснення залишається актуальною, адже із 01.01.2017 р. не вносилися зміни до норм, які використовуються у цьому роз’яснені. 

Автор: Калашян Катерина

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *