Як бути підприємству, якщо листок непрацездатності втрачений унаслідок форс-мажорних обставин після його оплати

Спеціалісти Мінсоцполітики в листі від 03.06.2014 р. № 5695/0/14-14/18 роз’яснили деякі питання, пов’язані із втратою листка непрацездатності. Зокрема, відповіли на таке запитання: як бути, якщо листок непрацездатності втрачений унаслідок форс-мажорних обставин після його оплати.

У разі якщо листок непрацездатності загублено внаслідок форс-мажорних обставин після оплати, то відповідно до п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. № 88 (далі — Положення), керівник підприємства повинен письмово повідомити про це правоохоронні органи й наказом призначити комісію для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх утрати чи знищення.

...

Із метою відновлення первинної документації, загубленої в результаті форс-мажорних обставин, необхідно отримати офіційні довідки відповідних органів про настання таких обставин, звернутися із заявою до територіального відділення Фонду соцстраху з тимчасової втрати працездатності з проханням надати копії всіх утрачених звітів. До заяви спеціалісти Мінсоцполітики радять додати підтверджуючі документи, зокрема довідку органу пожежної служби й акт комісії з переліком утрачених документів із зазначенням причин їх втрати.

Оскільки згідно із п. 1.14 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 р. № 455, новий листок непрацездатності з позначкою «дублікат» видається лише на підставі довідки з місця роботи про те, що за період тимчасової непрацездатності виплата допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю не здійснювалася, то від медустанови, за відповідно оформленим запитом, можливо отримати лише реєстр виданих документів, що засвідчить тимчасову непрацездатність працівників підприємства.

На підставі отриманих копій документів підприємство має відновити оригінали власних вихідних первинних документів; сформувати журнали госпоперацій і регістри бухобліку.

У разі якщо підсумкові обороти у відновлених регістрах збігатимуться з даними, відображеними в звітності по коштах Фонду за відповідні звітні періоди, буде поновлено протоколи комісії із соціального страхування про призначення матеріального забезпечення застрахованим особам, банківськими виписками та (або) касовими документами буде підтверджено своєчасність виплати матзабезпечення застрахованим особам, то бухоблік по коштах Фонду можна вважати повністю відновленим, а кошти Фонду — використаними за призначенням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *